Samen werken aan beeldvorming
Er gebeuren fantastische dingen in ‘onze’ sector. Toch blijkt dat de buitenwereld dit nog niet altijd ziet. Jammer! Want een goede positionering bij stakeholders en publiek draagt bij aan een sterkere positie van onze sector. Klinkt logisch. Maar hoe zorgen we ervoor dat we in beeld komen bij de buitenwereld? Door samen te werken aan onze beeldvorming. Door van ons te laten horen. En onze zichtbaarheid te vergroten. Niet als afzonderlijke corporatie, maar namens ons allemaal, namens de woningcorporaties.
We werken via de strategie van een ‘groeimodel’ of een ‘olievlek’. We beginnen bij de basis. Waarin we onszelf – als sector – opnieuw voorstellen aan Nederland. We vertellen wie we zijn, wat we doen en vooral voor wie we het doen. Maar ook met wie. Want Wonen in Nederland, dat doen we Samen. Kortweg: Wonen doen we Samen.
Heb je suggesties en ideeen voor de campagne? Of heb je vragen of opmerkingen? Mail ons!
Huurders centraal
Dat gaan we uiteraard niet zelf vertellen. Centraal in de campagne staan onze huurders. Want wie kan nou beter vertellen wat het betekent om prettig te wonen? We hebben mooie verhalen van huurders verzameld, waarin zij vertellen waarom het hebben van een (betaalbaar) huis zo belangrijk is. Deze verhalen vormen de basis van onze social mediacampagne die nu ook van start is gegaan.

Onderdeel van het succes
Ben je enthousiast en wil je jouw corporatie ook onderdeel maken van de campagne? Fijn! Want Wonen doen we Samen, en werken aan onze beeldvorming ook. Het wordt alleen een succes als alle corporaties meedoen. We willen je dan ook vragen de video die we hebben ontwikkeld, te delen via social media:
Andere campagnemiddelen
Ook kun je de middelen uit de speciale toolbox gebruiken, met onder andere ons beeldmerk, minimagazines en de infographics met feiten en cijfers uit de sector.
Gebruik de Toolbox.
We hebben video's, infographics en minimagazines gemaakt over verschillende thema's, die je ook kunt delen:
- Wat doen de woningcorporaties in Nederland
- Duurzaamheid
- Leefbaarheid
- Innovatie in de nieuwbouw
- Bijzondere doelgroepen
Heb je ideeën om de campagne op een andere manier onder de aandacht te brengen? Of heb je vragen over de campagne? We horen het graag! Mail naar: [email protected]